Striatum   Praktijk voor Psychotrauma
                             

Kwaliteitsstatuut

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format C

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz
en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar
te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.


I. Algemene informatie


1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: Henriette van der Zee
BIG-registraties: 59061414825
Overige kwalificaties: 79061414816
Basisopleiding: Opleiding tot klinisch psycholoog
AGB-code persoonlijk: 94004957
Praktijk informatie 1
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Striatum praktijk voor Psychologie
E-mailadres: info@striatumpsychologie.nl
KvK nummer: 20138962
Website: www.striatumpsychologie.nl
AGB-code praktijk: 94056347


2. Biedt zorg aan in
Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en
specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid
zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de generalistische basis-ggz
de gespecialiseerde-ggz
2b.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
Categorie A
Categorie B


3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals
aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw
patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de
praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
Cliënten kunnen bij mij terecht voor angst- en spanningsklachten, het verwerken van ingrijpende
gebeurtenissen en trauma/stress gerelateerde klachten, stemmingsklachten, psychische klachten
samenhangend met aanhoudende lichamelijke problemen of een hersenaandoening. Hierbij kan
sprake kan zijn van angst, emotie regulatie problemen, gedragsproblemen, depressiviteit, cognitieve
stoornissen, zelfbeeld problematiek of problemen in de relationele sfeer.
Binnen de praktijk wordt zowel individuele als systemische psychotherapie gegeven aan
volwassenen. Daarnaast is diagnostiek mogelijk.
Ik beschik over de volgende beroepsregistraties en lidmaatschappen
GZ-Psycholoog BIG (lid NVGZP)
Klinisch psycholoog BIG (lid NVGZP)
Klinisch neuropsycholoog BIG (lid NVN, INS)
Psychotherapeut BIG (lid NVGZP)
Psychotraumatherapeut (lid NVtP, ESTSS)
EMDR Practitioner (lid VEN, EMDR Europe)
Senior Schematherapeut (lid SFT, ISST)
Systeemtherapeut (lid NVRG)
3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Aandachtstekort- en gedrag
Pervasief
Overige kindertijd
Depressie
Angst
Restgroep diagnoses
Psychische stoornissen door een somatische aandoening
Somatoforme stoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Indicerend regiebehandelaar 1
Naam: Henriette van der Zee
BIG-registratienummer: 59061414825
Coördinerend regiebehandelaar 1
Naam: Henriette van der Zee
BIG-registratienummer: 59061414825


5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
ggz-instellingen
Anders: Psychologen, psychotherapeuten, psychiaters, fysiotherapeuten, revalidatie artsen,
specialisten ouderengeneeskunde en psychiatrisch verpleegkundigen.
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Verwijzende huisartsen in de regio, ggz instellingen (impegno, ggz breburg) en revalidatie zowel
volwassen revalidatie als ouderen.
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
In intervisie en intercollegiaal overleg wordt casuïstiek besproken. Indien nodig vindt overleg plaats
met huisarts of psychiater over medicatie. Indien de cliënt ook in behandeling is voor somatische
problematiek vindt afstemming plaats met revalidatie arts, specialist ouderengeneeskunde of
fysiotherapeut. Ook wordt afgestemd met begeleiding indien cliënt deze ontvangt. Overleg vindt
altijd plaats met toestemming van de cliënt.
5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf,
huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
Overdag kan contact worden opgenomen met de praktijk of met de huisarts. Buiten kantooruren kan
in geval van crisis een beroep worden gedaan op de huisartsenpost. Zij zullen inschatten of een
verwijzing naar de spoedeisende eerste hulp danwel ggz-crisisdienst geïndiceerd is.
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: Dit is regionaal afdoende georganiseerd met de huisartsenpost en crisisdienst.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
Ik ben aangesloten bij diverse netwerken en intervisiegroepen. Onder andere het lerend netwerk van
impegno, het volgen van referaat bijeenkomsten georganiseerd door GGz Breburg en supervisoren
bijeenkomsten van RINO Zuid en GGz Breburg. Deelname aan een landelijke intervisiegroep van
klinisch neuropsychologen en deelname aan een intervisiegroep van klinisch psychologen en een
intervisiegroep van systeemtherapeuten. Tevens ben ik werkzaam als consulent voor het CCE waar ik
ook deelneem aan multidisciplinaire netwerkbijeenkomsten. Tevens verzorg ik zelf onderwijs in de
vorm van supervisie over complexe diagnostiek en psychotherapie.
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Deskundigheidsbevordering vindt plaats middels netwerkdagen, intervisie, elkaar informeren over
relevante ontwikkelingen in het vakgebied, bijscholing, referaten, delen van relevante publicaties
met betrekking tot wetenschappelijk onderzoek, uitwisselen van ervaringen.


6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Ja
Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: https://www.striatumpsychologie.nl/Vergoeding/


7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik upload het document/de documenten met de behandeltarieven, no-show voorwaarden en noshow
tarief op : www.ggzkwaliteitsstatuut.nl


8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
https://www.psynip.nl/uw-beroep/beroepsethiek/beroepscode/


9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht
bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
De klachtenregeling van de LVVP.
Link naar website:
https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/klachtenregelingvolwassenen/


10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
Mw. I. van Linge-Roovers, klinisch psycholoog
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het behandelproces - het traject dat de patiënt in mijn praktijk
doorloopt


11. Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of
document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://www.striatumpsychologie.nl


12. Aanmelding en intake
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische
aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt):
De cliënt kan door de verwijzer worden aangemeld via zorgdomein. Via het afspraakbericht van
zorgdomein wordt de cliënt gevraagd ook zichzelf aan te melden via het portaal van de website. Na
de aanmelding wordt binnen een week telefonisch contact opgenomen. In dit contact vindt een
screenend gesprek plaats waarin de indicatie van de wachttijd besproken en wordt onderzocht of er
een passende match aanwezig is tussen hulpvraag en zorgaanbod van de praktijk. Indien dit zo is
ontvangt de cliënt nadere informatie over de praktijk. Client wordt gevraagd om een inschrijf
formulier, een zorgovereenkomst en een vragenlijst in te vullen. Vervolgens wordt de intake gepland
of cliënt op de wachtlijst geplaatst. Wanneer de cliënt bovenaan de wachtlijst staat volgt een
uitnodiging voor de intake en aanvullende diagnostische vragenlijsten.
12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend
zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk
geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
Ja


13. Behandeling
13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de
behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en
met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe
dat als volgt:
Bij intake wordt uitleg gegeven over de privacy. Na intake wordt een schriftelijk behandelplan
opgesteld wat met de cliënt samen wordt doorgenomen. Indien wenselijk wordt de omgeving of het
netwerk met toestemming van de cliënt bij de behandeling betrokken. Wanneer het systeem bij de
behandeling wordt betrokken wordt ook aan het systeem uitleg gegeven over de privacy en de wijze
waarop met door hen verstrekte informatie wordt om gegaan. Informatie aan derden wordt alleen
verstrekt met toestemming van de cliënt. De huisarts wordt, met toestemming van de cliënt,
standaard geïnformeerd middels verslaglegging na intake, na een tussenevaluatie en bij afsluiting van
de zorg. De praktijk werkt niet mee aan het verstrekken van behandel inhoudelijke informatie in het
kader van juridische procedures. Cliënten worden hierover geïnformeerd via een cliëntenfolder.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
Bij aanvang wordt een behandelplan opgesteld welke periodiek wordt geëvalueerd, afhankelijk van
de zorgzwaarte typering. Indien nodig wordt het behandelplan tussentijds bijgesteld. Bij aanvang,
afsluiting en periodieke evaluaties vindt een ROM meting plaats. Indien door de cliënt gewenst wordt
het systeem bij de behandelevaluaties betrokken.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten,
medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Impliciet elke sessie of expliciet aan het eind van een behandelsessie middels de Dialogische
Feedbackschaal (P. Rober). Cliënten wordt gevraagd de evaluatie voor te bereiden middels het
invullen van de ROM en een evaluatie formulier om vooraf stil te staan bij de voortgang en de mate
waarin behandeldoelen al dan niet zijn behaald.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Cliënt tevredenheid enquete aan het eind van de behandeling.


14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de
behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld
middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
15. Omgang met patientgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de
behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij
materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan
zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja


III. Ondertekening
Naam: Henriette van der Zee
Plaats: Breda
Datum: 29-12-2023
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
naar waarheid heb ingevuld:

Ja